WARAGOD s.r.o.
Bratislavská 2640/9, 94901 Nitra, z siedzibą w RS
REGON/IČO: 47056827
NIP/DIČ: 2023745174
NIP VAT: SK2023745174
Sąd okręgowy w Nitrze, Wydz. gospodarczy pod nr KRS: 34030/N
Bank: ING Bank Slaski Spolka Akcyjna. PL72105010701000009032595457
Organ nadzorczy:
Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)
Inspektorat SOI dla regionu Nitra
Staničná 9, 94901 Nitra
Tel: 037/7720001, Fax: 037/7720024
Zakup towarów na naszej stronie internetowej może być dokonywany przez osoby prawne i fizyczne, zgodnie z poniższymi zasadami.
Zamówienie
- Konsument zamawia produkty i usługi sprzedającego za pośrednictwem systemu handlowego na WW.WARAGOD.pl pisemnie: poprzez e-mail (w tym zamówienie za pośrednictwem e-sklepu), pocztą. Dokonane w ten sposób zamówienie jest uważane za wiążące i jest zgodne z ustawą nr 102/2014 Z.z. w brzmieniu późniejszych zmian i przepisów rozumianych jako umowa zawierana na odległość.
- Podczas składania każdego zamówienia klient musi podać imię i nazwisko, adres do wysyłki i do faktury, numer telefonu i adres e-mail; osoba fizyczna i prawna, przedsiębiorstwa podają również REGON, NIP, NIP VAT, nazwę towaru, opis towaru, liczbę sztuk, datę wystawienia zamówienia, (zamówienie za pośrednictwem sklepu internetowego spełnia automatycznie te warunki). Dane te będą w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych nr 428/2002 Z.z. wykorzystywane wyłącznie w kontekście stosunków handlowych między sprzedającym a klientem i nie będą przekazywane osobie trzeciej (z wyjątkiem jednostki organizującej transport towarów).
- Po dostarczeniu zamówienia, zostanie ono zarejestrowane w systemie sprzedającego, a jednocześnie nawiązany zostaje stosunek biznesowy między sprzedającym a klientem. Nie później niż 24 godziny (w dni robocze) sprzedający skontaktuje się z klientem. Zweryfikuje zamówienie, rodzaj transportu i poinformuje o możliwym czasie dostawy lub dacie odbioru, ostatecznej cenie i sposobie płatności. Od tej daty zamówienie jest wiążące dla klienta.
- Klient ma prawo anulować zamówienie za zgodą obu stron tak szybko, jak to możliwe, aby zamówienie nie zostało wysłane. Zamówienie można anulować wyłącznie w formie pisemnej (e-mail) lub telefonicznie. Potwierdzenie anulowania zostanie przekazane klientowi przez sprzedawcę wyłącznie w formie pisemnej (pocztą elektroniczną) lub telefonicznie. Forma pisemna jest wymagana ze względu na konieczność udokumentowania anulowania dla sprzedającego i zaprzestania realizacji zamówienia.
- W przypadku pozytywnego przetworzenia zamówienia towary zostają pakowane w odpowiednie opakowanie i wysyłane na adres dostawy wskazany przez kupującego. Dowód zapłaty towaru (w tym przypadku faktura ) zostanie wysłany do kupującego w formie elektronicznej, pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zamówieniu towaru.
Bardzo ważne jest, aby poprawnie wskazać adres e-mail w zamówieniu, a także sprawdzać, czy Twoja skrzynka pocztowa jest przepełniona. W takim przypadku możliwe jest, że faktura nie dotarła na wskazany adres e-mail, wówczas należy natychmiast skontaktować się ze sprzedającym lub zwolnić skrzynkę odbiorczą.
Dokument podatkowy w formie elektronicznej jest, zgodnie z ustawą o rachunkowości c. 431/2002 Z.z. z dnia 18 czerwca 2002 r., §32 „Dowody ewidencji księgowej”, ważnym dokumentem podatkowym. Zgodnie z § 33 „Przeniesienie ewidencji księgowej” faktura jest zabezpieczona w pliku PDF przed modyfikacjami, ale dokument ten może być wydrukowany w wysokiej jakości.
- Kupujący — Konsument — ma prawo skontaktować się ze sprzedającym z prośbą o zadośćuczynienie (pocztą elektroniczną na adres info@waragod.pl), jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedający rozstrzygnął reklamację lub jeśli uzna, że sprzedający naruszył jego prawa. Jeżeli sprzedający odmawia udzielenia odpowiedzi na ten wniosek lub nie odpowie na niego w ciągu 30 dni od daty wysłania, wówczas klient ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego procesu rozstrzygnięcia sporów w podmiocie ds. alternatywnego rozstrzygania sporów (zwanego dalej podmiotem ARS) zgodnie z ustawą 391/2015 Z.z. Podmioty ARS są organami i uprawnionymi podmiotami prawnymi zgodnie z §3 ustawy 391/2015 Z.z. Wniosek może być złożony przez klienta w sposób określony zgodnie z §12 Ustawy 391/2015 Z.z. Wykaz podmiotów ARS znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej www.mhsr.sk
- Klient może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy alternatywnego rozstrzygania sporów RSO, dostępnej online pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
- Alternatywne rozstrzyganie sporów może być stosowane wyłącznie przez klienta/konsumenta — osobę fizyczną, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy jedynie sporu między klientem a sprzedającym, które wynikają z umowy konsumenckiej lub odnoszą się do umowy konsumenckiej. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy jedynie umów zawieranych na odległość. Alternatywne rozstrzyganie sporów nie dotyczy sporów, w których wartość sporu nie przekracza 20 EUR. Podmiot ARS może zażądać od klienta uiszczenia alternatywnej opłaty za rozstrzyganie sporów do maksymalnej wysokości 5 EUR z VAT.
Czasy dostawy
- Czasy dostawy są różne dla różnych typów produktów. Termin dostawy lub odbioru towarów będzie zawsze przekazywany klientowi podczas weryfikacji zamówienia.
- Termin dostawy lub odbioru towaru wynosi od 1 do 2 dni od daty weryfikacji zamówienia.
- W wyjątkowych przypadkach, gdy niektóre rodzaje towarów nie znajdują się w magazynie i nie są dostępne nawet u producentów i importerów, czas dostawy może się wydłużyć. W takim przypadku sprzedający skontaktuje się z Tobą drogą elektroniczną lub telefonicznie i poinformuje Cię o sytuacji.
Cena, warunki płatności i wysyłka
- Wszystkie ceny podane dla każdego produktu są umowne. Ceny w e-sklepie internetowym są zawsze aktualne i obowiązujące. Ceny są ostateczne, zawierają VAT oraz wszystkie inne podatki i opłaty, które klient musi zapłacić za nabycie towaru, nie obejmują opłat transportowych itp., które są uwzględniane dopiero w koszyku, a ich wysokość zależy od wyboru kupującego.
- Klient może dokonać płatności gotówką, gotówką przy odbiorze, przelewem/depozytem na konto sprzedającego lub płatnością kartą kredytową - za pośrednictwem bramek płatniczych.
- Po otrzymaniu towaru klient płaci za produkt + koszt przesyłki i ewentualnie opłatę za pobraniem oraz za wybór dodatkowej usługi.
- Rodzaj transportu jest wybierany przez samego klienta za pośrednictwem formularza zamówienia w sklepie internetowym lub za pomocą innych środków komunikacji. Konsument może wybrać z poniższych rodzajów transportu:
a) transport własny;
b) firma kurierska GLS
Wysokość kosztów transportu zawsze będzie przekazywana klientowi podczas weryfikacji zamówienia lub sprzedający poleci klientowi tańszą opcję transportu.
5. Sprzedawca oferuje następujące dodatkowe usługi, w zależności od aktualnej możliwości ich realizacji:
- Exchange service – na wypadek źle dobranego rozmiaru, towar można wymienić za pośrednictwem kuriera
- Wymiana lub zwrot towaru aż do 100 dni
- Odbiór niepasujacego towaru pod adresem klienta
Wszystkie opłacone dodatkowe usługi mają charakter ubezpieczenia ich potencjalnego użycia. Usługi te są jednorazowe i nie podlegają zwrotowi. W przypadku opłacenia usługi a niewykorzystania jej, zwrot kosztów za nią nie jest możliwy.
Przejęcie towarów
- Klient zobowiązuje się do przyjęcia towaru w uzgodnionym terminie pod adresem wskazanym w zamówieniu.
- Przy przejmowaniu produktu klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki pod kątem uszkodzeń fizycznych i kompletności przesyłki. Jeśli przesyłka jest zauważalnie uszkodzona i zniszczona, klient jest zobowiązany do natychmiastowego skontaktowania się ze sprzedającym bez przejęcia przesyłki i spisania protokołu o szkodzie z firmą transportową. Wszelkie kolejne roszczenia dotyczące zakresu uszkodzenia fizycznego produktu nie będą akceptowane.
- Klient nabywa prawa własności do produktów tylko płacąc pełną cenę i inne kwoty uzgodnione w umowie kupna na odległość w imieniu sprzedającego. Do czasu przeniesienia praw własności ze sprzedawcy na klienta, który posiada produkt, klient ma wszystkie obowiązki związane z przechowywaniem towarów i jest zobowiązany do bezpiecznego przechowywania produktów i usług na własny koszt i oznaczania ich w taki sposób, aby były one identyfikowane we wszystkich okolicznościach, jako produkt sprzedającego.
- Sprzedający jest uprawniony do żądania wypełnienia zobowiązań, w szczególności zapłaty ceny za produkty i usługi, niezależnie od tego, że prawo własności produktu i usługi nie zostało jeszcze przeniesione na klienta.
- Niebezpieczeństwo uszkodzenia produktów przechodzi na klienta w momencie ich przejęcia przez klienta lub jego pełnomocnika.
Odstąpienie od umowy
- Klient ma prawo anulować zamówienie za zgodą obu stron tak szybko, jak to możliwe, aby zamówienie nie zostało wysłane. Zamówienie można anulować wyłącznie w formie pisemnej (e-mail) lub telefonicznie. Potwierdzenie anulowania zostanie przekazane klientowi przez sprzedawcę wyłącznie w formie pisemnej (pocztą elektroniczną) lub telefonicznie.
- Klient zgodnie z ustawą (102/2014 Z.z. - ustawa o ochronie konsumentów w sprzedaży towarów na odległość) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania towaru bez podania przyczyny. Odstąpienie od umowy musi być dokonane w formie pisemnej, musi zawierać wszystkie dane wykorzystywane do identyfikacji produktu, klienta i sprzedającego i musi być dostarczone wraz z produktem do siedziby sprzedającego na koszt i odpowiedzialność klienta w wyżej wymienionym terminie. Koszt zwrotu produktu ponosi klient.
Produkt nie może być uszkodzony, używany, musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu, a wraz z produktem klient musi przekazać wszystkie dokumenty dotyczące danego produktu (instrukcje użytkowania, certyfikat gwarancyjny, dowód nabycia itp.) otrzymane w momencie zakupu. Klient wyraża zgodę i przyjmuje do wiadomości, że pisemna forma w tym przypadku oznacza dokument odstąpienia od umowy sprzedaży podpisanej przez klienta.
Produkt nie jest zwracany wysyłką płatną przy odbiorze. Produkt wysłany w ten sposób nie jest akceptowany i wraca.
- Przy wywiązaniu się z powyższych obowiązków klienta, sprzedający odbiera towar oraz zwróci w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy cenę zapłaconą za produkt lub usługę lub zaliczkę zapłaconą przez klienta za produkt lub usługę klientowi w sposób z góry uzgodniony.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży na odległość w szczególności w następujących przypadkach:
a) w przypadku umowy obejmującej świadczenie usługi, jeżeli usługa zaczęła być wykonywana za zgodą klienta przed upływem okresu odstąpienia od umowy.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia (odstąpienia od umowy) lub jego części, jeżeli:
a) produkt nie jest produkowany lub przestał być wytwarzany
b) zmieniła się cena dostawcy produktu
c) wyświetlona cena produktu była błędna
Gwarancja i serwis, zwrot lub wymiana towarów:
- Szczegółowe warunki gwarancji i serwisu są wskazane w odpowiednich listach gwarancyjnych wybranych produktów, które klient otrzymuje w chwili zakupu produktu.
- O ile w listach gwarancyjnych nie zaznaczono inaczej, okres gwarancji na wykonanie umów konsumenckich wynosi co najmniej 24 miesiące lub jest ograniczony od daty ważności produktu. Klient to osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej. Reklamację można złożyć jedynie na produkt zakupiony od sprzedającego i zapłacony . Przy składaniu reklamacji klient jest zobowiązany dostarczyć (jeżeli pozwala na to charakter produktu — produkt zabudowany) produkt czysty, mechanicznie nieuszkodzony, w oryginalnym opakowaniu, w tym instrukcji obsługi, listu gwarancyjnego, faktury lub innego dowodu zapłaty produktu sprzedającemu. Składając reklamację, klient postępuje zgodnie z instrukcjami podanymi w liście gwarancyjnym.
- Uprawnienie do gwarancji wygasa w przypadku usterki spowodowanej mechanicznym uszkodzeniem towaru, użytkowaniem towaru w nieodpowiednich warunkach, niewłaściwym montażem, nieprzestrzeganiem odpowiednich norm przez konsumenta lub osobę, która przeprowadziła montaż konsumentowi, lub jeśli dokonana zmiana w produkcie została przeprowadzona przez osobę inną niż upoważniona. Uszkodzenia spowodowane klęską żywiołową i nieprawidłowym manewrowaniem towarem są również wykluczone z gwarancji.
- W przypadku złożenia reklamacji klient powinien powiadomić sprzedającego telefonicznie, że produkt ma brak lub jest uszkodzony oraz poinformować go o sposobie w jaki się przejawia. Na podstawie tych informacji klient zostanie poinformowany o dalszej realizacji reklamacji.
- W przypadku zwrotu towaru sprzedawca na mocy prawa zastrzega sobie prawo do zwrotu najniższej ceny przesyłki oferowanej w momencie składania zamówienia, niezależnie od tego, którego przewoźnika i późniejszą cenę przesyłki klient wybrał w zamówieniu.
Pouczenie dotyczące odpowiedzialności sprzedającego za wady towarów lub usług, prawa kupującego:
§ 622
- Jeśli jest to wada, którą można wyeliminować, kupujący ma prawo do należytego i terminowego nieodpłatnego usunięcia wady. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.
- Kupujący może, zamiast usunięcia wady, zażądać wymiany towaru lub jeśli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany części, chyba że sprzedający ponosi nieuzasadnione koszty w stosunku do ceny towaru lub wagi wady.
- Sprzedający zamiast usuwania wad, może zawsze zastąpić towar wadliwy towarem pozbawionym wad, jeśli nie spowoduje to poważnych trudności dla kupującego.
§ 623
- Jeśli jest to wada, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towaru, kupujący ma prawo do wymiany towaru lub ma prawo do odstąpienia od umowy. Te same prawa są przysługują kupującemu, jeżeli jest to wada usuwalna, a pomimo jej usunięcia pojawi się ponownie lub wad jest więcej i kupujący nie może prawidłowo wykorzystać towaru.
- Jeśli są to inne nieusuwalne wady, kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki ceny towaru.