ReviewsWidget_ReviewsAboutUs
Kategorie
 
 
 
 
 

WARAGOD s.r.o.
Bratislavská 2640/9, 94901 Nitra, z siedzibą w RS
REGON/IČO: 47056827
NIP/DIČ: 2023745174
NIP VAT: SK2023745174
Sąd okręgowy w Nitrze, Wydz. gospodarczy pod nr KRS: 34030/N
Bank: ING Bank Slaski Spolka Akcyjna. PL72105010701000009032595457

Organ nadzorczy:
Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)
Inspektorat SOI dla regionu Nitra
Staničná 9, 94901 Nitra
Tel: 037/7720001, Fax: 037/7720024

Zakup towarów na naszej stronie internetowej może być dokonywany przez osoby prawne i fizyczne, zgodnie z poniższymi zasadami.

Zamówienie

  1. Konsument zamawia produkty i usługi sprzedającego za pośrednictwem systemu handlowego na WW.WARAGOD.pl  pisemnie: poprzez e-mail (w tym zamówienie za pośrednictwem e-sklepu), pocztą.  Dokonane w ten sposób zamówienie jest uważane za wiążące i jest zgodne z ustawą nr 102/2014 Z.z. w brzmieniu późniejszych zmian i przepisów rozumianych jako umowa zawierana na odległość.
  2. Podczas składania każdego zamówienia klient musi podać imię i nazwisko, adres do wysyłki i do faktury, numer telefonu i adres e-mail; osoba fizyczna i prawna, przedsiębiorstwa podają również REGON, NIP, NIP VAT, nazwę towaru, opis towaru, liczbę sztuk, datę wystawienia zamówienia, (zamówienie za pośrednictwem sklepu internetowego spełnia automatycznie te warunki). Dane te będą w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych nr 428/2002 Z.z. wykorzystywane wyłącznie w kontekście stosunków handlowych między sprzedającym a klientem i nie będą przekazywane osobie trzeciej (z wyjątkiem jednostki organizującej transport towarów).
  3. Po dostarczeniu zamówienia, zostanie ono zarejestrowane w systemie sprzedającego, a jednocześnie nawiązany zostaje stosunek biznesowy między sprzedającym a klientem. Nie później niż 24 godziny (w dni robocze) sprzedający skontaktuje się z klientem. Zweryfikuje zamówienie, rodzaj transportu i poinformuje o możliwym czasie dostawy lub dacie odbioru, ostatecznej cenie i sposobie płatności. Od tej daty zamówienie jest wiążące dla klienta.
  4. Klient ma prawo anulować zamówienie za zgodą obu stron tak szybko, jak to możliwe, aby zamówienie nie zostało wysłane. Zamówienie można anulować wyłącznie w formie pisemnej (e-mail) lub telefonicznie. Potwierdzenie anulowania zostanie przekazane klientowi przez sprzedawcę wyłącznie w formie pisemnej (pocztą elektroniczną) lub telefonicznie. Forma pisemna jest wymagana ze względu na konieczność udokumentowania anulowania dla sprzedającego i zaprzestania realizacji zamówienia.
  5. W przypadku pozytywnego przetworzenia zamówienia towary zostają pakowane w odpowiednie opakowanie i wysyłane na adres dostawy wskazany przez kupującego. Dowód zapłaty towaru (w tym przypadku faktura ) zostanie wysłany do kupującego w formie elektronicznej, pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zamówieniu towaru.

Bardzo ważne jest, aby poprawnie wskazać adres e-mail w zamówieniu, a także sprawdzać, czy Twoja skrzynka pocztowa jest przepełniona. W takim przypadku możliwe jest, że faktura nie dotarła na wskazany adres e-mail, wówczas należy natychmiast skontaktować się ze sprzedającym lub zwolnić skrzynkę odbiorczą.

Dokument podatkowy w formie elektronicznej jest, zgodnie z ustawą o rachunkowości c. 431/2002 Z.z. z dnia 18 czerwca 2002 r., §32 „Dowody ewidencji księgowej”, ważnym dokumentem podatkowym. Zgodnie z § 33 „Przeniesienie ewidencji księgowej” faktura jest zabezpieczona w pliku PDF przed modyfikacjami, ale dokument ten może być wydrukowany w wysokiej jakości.

  1. Kupujący — Konsument — ma prawo skontaktować się ze sprzedającym z prośbą o zadośćuczynienie (pocztą elektroniczną na adres info@waragod.pl), jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedający rozstrzygnął reklamację lub jeśli uzna, że sprzedający naruszył jego prawa. Jeżeli sprzedający odmawia udzielenia odpowiedzi na ten wniosek lub nie odpowie na niego w ciągu 30 dni od daty wysłania, wówczas klient ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego procesu rozstrzygnięcia sporów w podmiocie ds. alternatywnego rozstrzygania sporów (zwanego dalej podmiotem ARS) zgodnie z ustawą 391/2015 Z.z. Podmioty ARS są organami i uprawnionymi podmiotami prawnymi zgodnie z §3 ustawy 391/2015 Z.z. Wniosek może być złożony przez klienta w sposób określony zgodnie z §12 Ustawy 391/2015 Z.z. Wykaz podmiotów ARS znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej www.mhsr.sk
  2. Klient może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy alternatywnego rozstrzygania sporów RSO, dostępnej online pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  3. Alternatywne rozstrzyganie sporów może być stosowane wyłącznie przez klienta/konsumenta — osobę fizyczną, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy jedynie sporu między klientem a sprzedającym, które wynikają z umowy konsumenckiej lub odnoszą się do umowy konsumenckiej. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy jedynie umów zawieranych na odległość. Alternatywne rozstrzyganie sporów nie dotyczy sporów, w których wartość sporu nie przekracza 20 EUR. Podmiot ARS może zażądać od klienta uiszczenia alternatywnej opłaty za rozstrzyganie sporów do maksymalnej wysokości 5 EUR z VAT.

Czasy dostawy

  1. Czasy dostawy są różne dla różnych typów produktów. Termin dostawy lub odbioru towarów będzie zawsze przekazywany klientowi podczas weryfikacji zamówienia.
  2. Termin dostawy lub odbioru towaru wynosi od 1 do 2 dni od daty weryfikacji zamówienia.
  3. W wyjątkowych przypadkach, gdy niektóre rodzaje towarów nie znajdują się w magazynie i nie są dostępne nawet u producentów i importerów, czas dostawy może się wydłużyć. W takim przypadku sprzedający skontaktuje się z Tobą drogą elektroniczną lub telefonicznie i poinformuje Cię o sytuacji.

Cena, warunki płatności i wysyłka

  1. Wszystkie ceny podane dla każdego produktu są umowne. Ceny w e-sklepie internetowym są zawsze aktualne i obowiązujące. Ceny są ostateczne, zawierają VAT oraz wszystkie inne podatki i opłaty, które klient musi zapłacić za nabycie towaru, nie obejmują opłat transportowych itp., które są uwzględniane dopiero w koszyku, a ich wysokość zależy od wyboru kupującego.
  2. Klient może dokonać płatności gotówką, gotówką przy odbiorze, przelewem/depozytem na konto sprzedającego lub płatnością kartą kredytową - za pośrednictwem bramek płatniczych.
  3. Po otrzymaniu towaru klient płaci za produkt + koszt przesyłki i ewentualnie opłatę za pobraniem oraz za wybór dodatkowej usługi.
  4. Rodzaj transportu jest wybierany przez samego klienta za pośrednictwem formularza zamówienia w sklepie internetowym lub za pomocą innych środków komunikacji. Konsument może wybrać z poniższych rodzajów transportu:

a) transport własny;

b) firma kurierska GLS

Wysokość kosztów transportu zawsze będzie przekazywana klientowi podczas weryfikacji zamówienia lub sprzedający poleci klientowi tańszą opcję transportu.

5. Sprzedawca oferuje następujące dodatkowe usługi, w zależności od aktualnej możliwości ich realizacji:

  • Exchange service – na wypadek źle dobranego rozmiaru, towar można wymienić za pośrednictwem kuriera
  • Wymiana lub zwrot towaru aż do 100 dni
  • Odbiór niepasujacego towaru pod adresem klienta

Wszystkie opłacone dodatkowe usługi mają charakter ubezpieczenia ich potencjalnego użycia. Usługi te są jednorazowe i nie podlegają zwrotowi. W przypadku opłacenia usługi a niewykorzystania jej, zwrot kosztów za nią nie jest możliwy.

Przejęcie towarów

  1. Klient zobowiązuje się do przyjęcia towaru w uzgodnionym terminie pod adresem wskazanym w zamówieniu.
  2. Przy przejmowaniu produktu klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki pod kątem uszkodzeń fizycznych i kompletności przesyłki. Jeśli przesyłka jest zauważalnie uszkodzona i zniszczona, klient jest zobowiązany do natychmiastowego skontaktowania się ze sprzedającym bez przejęcia przesyłki i spisania protokołu o szkodzie z firmą transportową. Wszelkie kolejne roszczenia dotyczące zakresu uszkodzenia fizycznego produktu nie będą akceptowane.
  3. Klient nabywa prawa własności do produktów tylko płacąc pełną cenę i inne kwoty uzgodnione w umowie kupna na odległość w imieniu sprzedającego. Do czasu przeniesienia praw własności ze sprzedawcy na klienta, który posiada produkt, klient ma wszystkie obowiązki związane z przechowywaniem towarów i jest zobowiązany do bezpiecznego przechowywania produktów i usług na własny koszt i oznaczania ich w taki sposób, aby były one identyfikowane we wszystkich okolicznościach, jako produkt sprzedającego.
  4. Sprzedający jest uprawniony do żądania wypełnienia zobowiązań, w szczególności zapłaty ceny za produkty i usługi, niezależnie od tego, że prawo własności produktu i usługi nie zostało jeszcze przeniesione na klienta.
  5. Niebezpieczeństwo uszkodzenia produktów przechodzi na klienta w momencie ich przejęcia przez klienta lub jego pełnomocnika.

Odstąpienie od umowy

  1. Klient ma prawo anulować zamówienie za zgodą obu stron tak szybko, jak to możliwe, aby zamówienie nie zostało wysłane. Zamówienie można anulować wyłącznie w formie pisemnej (e-mail) lub telefonicznie. Potwierdzenie anulowania zostanie przekazane klientowi przez sprzedawcę wyłącznie w formie pisemnej (pocztą elektroniczną) lub telefonicznie.
  2. Klient zgodnie z ustawą (102/2014 Z.z. - ustawa o ochronie konsumentów w sprzedaży towarów na odległość) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania towaru bez podania przyczyny. Odstąpienie od umowy musi być dokonane w formie pisemnej, musi zawierać wszystkie dane wykorzystywane do identyfikacji produktu, klienta i sprzedającego i musi być dostarczone wraz z produktem do siedziby sprzedającego na koszt i odpowiedzialność klienta w wyżej wymienionym terminie. Koszt zwrotu produktu ponosi klient.

Produkt nie może być uszkodzony, używany, musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu, a wraz z produktem klient musi przekazać wszystkie dokumenty dotyczące danego produktu (instrukcje użytkowania, certyfikat gwarancyjny, dowód nabycia itp.) otrzymane w momencie zakupu. Klient wyraża zgodę i przyjmuje do wiadomości, że pisemna forma w tym przypadku oznacza dokument odstąpienia od umowy sprzedaży podpisanej przez klienta.

Produkt nie jest zwracany wysyłką płatną przy odbiorze. Produkt wysłany w ten sposób nie jest akceptowany i wraca.

  1. Przy wywiązaniu się z powyższych obowiązków klienta, sprzedający odbiera towar oraz zwróci w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy cenę zapłaconą za produkt lub usługę lub zaliczkę zapłaconą przez klienta za produkt lub usługę klientowi w sposób z góry uzgodniony.
  2. Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży na odległość w szczególności w następujących przypadkach:

a) w przypadku umowy obejmującej świadczenie usługi, jeżeli usługa zaczęła być wykonywana za zgodą klienta przed upływem okresu odstąpienia od umowy.

  1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia (odstąpienia od umowy) lub jego części, jeżeli:

a) produkt nie jest produkowany lub przestał być wytwarzany

b) zmieniła się cena dostawcy produktu

c) wyświetlona cena produktu była błędna

Gwarancja i serwis, zwrot lub wymiana towarów:

  1. Szczegółowe warunki gwarancji i serwisu są wskazane w odpowiednich listach gwarancyjnych wybranych produktów, które klient otrzymuje w chwili zakupu produktu.
  2. O ile w listach gwarancyjnych nie zaznaczono inaczej, okres gwarancji na wykonanie umów konsumenckich wynosi co najmniej 24 miesiące lub jest ograniczony od daty ważności produktu. Klient to osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej. Reklamację można złożyć jedynie na produkt zakupiony od sprzedającego i zapłacony . Przy składaniu reklamacji klient jest zobowiązany dostarczyć (jeżeli pozwala na to charakter produktu — produkt zabudowany) produkt czysty, mechanicznie nieuszkodzony, w oryginalnym opakowaniu, w tym instrukcji obsługi, listu gwarancyjnego, faktury lub innego dowodu zapłaty produktu sprzedającemu. Składając reklamację, klient postępuje zgodnie z instrukcjami podanymi w liście gwarancyjnym.
  3. Uprawnienie do gwarancji wygasa w przypadku usterki spowodowanej mechanicznym uszkodzeniem towaru, użytkowaniem  towaru w nieodpowiednich warunkach, niewłaściwym montażem, nieprzestrzeganiem odpowiednich norm przez konsumenta lub osobę, która przeprowadziła montaż konsumentowi, lub jeśli dokonana zmiana w produkcie została przeprowadzona przez osobę inną niż upoważniona. Uszkodzenia spowodowane klęską żywiołową i nieprawidłowym manewrowaniem towarem są również wykluczone z gwarancji.
  4. W przypadku złożenia reklamacji klient powinien powiadomić sprzedającego telefonicznie, że produkt ma brak lub jest uszkodzony oraz poinformować go o sposobie w jaki się przejawia. Na podstawie tych informacji klient zostanie poinformowany o dalszej realizacji reklamacji.
  5. W przypadku zwrotu towaru sprzedawca na mocy prawa zastrzega sobie prawo do zwrotu najniższej ceny przesyłki oferowanej w momencie składania zamówienia, niezależnie od tego, którego przewoźnika i późniejszą cenę przesyłki klient wybrał w zamówieniu.

Pouczenie dotyczące odpowiedzialności sprzedającego za wady towarów lub usług, prawa kupującego:

§ 622

  1. Jeśli jest to wada, którą można wyeliminować, kupujący ma prawo do należytego i terminowego nieodpłatnego usunięcia wady. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.
  2. Kupujący może, zamiast usunięcia wady, zażądać wymiany towaru lub jeśli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany części, chyba że sprzedający ponosi nieuzasadnione koszty w stosunku do ceny towaru lub wagi wady.
  3. Sprzedający zamiast usuwania wad, może zawsze zastąpić towar wadliwy towarem pozbawionym wad, jeśli nie spowoduje to poważnych trudności dla kupującego.

§ 623

  1. Jeśli jest to wada, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towaru, kupujący ma prawo do wymiany towaru lub ma prawo do odstąpienia od umowy. Te same prawa są przysługują kupującemu, jeżeli jest to wada usuwalna, a pomimo jej usunięcia pojawi się ponownie lub wad jest więcej i kupujący nie może prawidłowo wykorzystać towaru.
  2. Jeśli są to inne nieusuwalne wady, kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki ceny towaru.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja